Radio EXPRESS FM Prawdziwa lokalna stacja
Radio BIELSKO Przeboje non-stop
Radio DISCO Zawsze w rytmie!
Radio MEGA Mega Przeboje!
Radio NUTA Same dobre nuty!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trwa największa inwestycja kolejowa w historii województwa śląskiego. Prace będą trwały 4 lata i oznaczają duże utrudnienia w ruchu pociągów i pojazdów – przede wszystkim w Katowicach.
Na katowickim węźle kolejowym zaplanowano przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów.
Utrudnienia w komunikacji drogowej
Dziś rozpoczęła się przebudowa wiaduktu drogowego przy ul. Bagiennej, gdzie dodatkowo wybudowany zostanie drugi obiekt. W pierwszej kolejności planowane jest zamknięcie jezdni w kierunku Katowic. Ruch samochodów będzie prowadzony wahadłowo.
W kolejnych tygodniach roboty będą wykonywane na wiaduktach kolejowych przy ul. Granicznej (od 16 września), Mikołowskiej ( od 23 września) i Kłodnickiej (od 30 września). Obiekty przy ul. Załęskiej i Przodowników będą realizowane od listopada.
W związku z szerokim zakresem prac, konieczne będą całkowite lub częściowe zamknięcia wiaduktów dla ruchu drogowego i pieszego.
Mając na uwadze komfort mieszkańców, zmiany będą wprowadzane etapami. Na czas zamknięć będą przygotowane alternatywne trasy dojazdu dla samochodów i przejść dla pieszych. Terminy zamknięć zostały ustalone. Obecnie ustalane są z Miastem Katowice szczegóły organizacji ruchu drogowego i zmian w komunikacji miejskiej, które zostaną przekazane z wyprzedzeniem.
Utrudnienia w komunikacji kolejowej
Zmiany czekają także pasażerów pociągów. Część składów zacznie kursować trasami zmienionymi, część w skróconych relacjach, np. Koleje Śląskie do Oświęcimia pojadą z Mysłowic, a Przewozy Regionalne w kierunku Kozłowa, Sędziszowa i Kielc z Sosnowca.
9 pociągów PKP Intercity będzie mieć postój w stacji Katowice Ligota z pominięciem Katowic. Składy będą kursowały przez katowicki Ochojec, co wiąże się z równoczesnym zamknięciem dwóch przejazdów kolejowo-drogowych przy ul. 73 Pułku Piechoty oraz Jankego.
Kierowców prosimy o zachowanie ostrożności przy przekraczaniu torów i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.
Za wybrane nocne pociągi Kolei Śląskich zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Wszystkie zmiany dostępne są w gablotach informacyjnych na stacjach i przystankach, a także na Portalu Pasażera i na stronach internetowych przewoźników. Prosimy podróżnych, by przed podróżą sprawdzali rozkład jazdy pociągów.
Więcej pociągów, nowe przystanki
Prace w Katowicach to część wielkiej inwestycji pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice".
Wszystkie prace mają potrwać 4 lata i będą kosztować ok. 7 mld zł. Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Inwestycja na odcinku Będzin – Katowice Piotrowice całkowicie odmieni transport kolejowy w regionie. Kluczowym jej założeniem jest rozdzielenie ruchu regionalnego od dalekobieżnego. W tym celu na odcinku linii kolejowej od Będzina do Katowic dobudujemy dwa tory. W efekcie wzrośnie przepustowość ruchu kolejowego w województwie śląskim – zarówno pasażerskiego, jak i towarowego. Oznacza to, że na trasę wyjedzie więcej pociągów.
Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei bo powstanie 5 nowych przystanków: Sosnowiec Środula, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet, Katowice Akademia oraz Katowice Kokociniec.
Komfort podróżowania koleją w regionie poprawi modernizacja czterech stacji (Sosnowiec, Katowice Zawodzie, Katowice, Katowice Ligota) oraz dwóch przystanków (Katowice Szopienice Południowe, Katowice Brynów).
Na wszystkich przebudowana będzie infrastrukturę, a na stacjach Sosnowiec, Katowice Ligota oraz przystanku Katowice Szopienice Południowe będzie po jednym, dodatkowym peronie. Wszystkie będą przystosowane do obsługi podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodny i bezpieczny dostęp do nich zapewnią pochylnie lub windy. Bedą też antypoślizgowe nawierzchnie oraz ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących.
Perony wyposażone zostaną w nowe wiaty, ławki, oświetlenie. Codzienne podróże ułatwi czytelna informacja pasażerska.
Po zakończeniu inwestycji, pociągi pasażerskie przyspieszą nawet do 160 km/h. Będzie to możliwe dzięki wymianie na tym odcinku ok. 130 km torów oraz 175 km sieci trakcyjnej. Bezpieczne i sprawne podróże koleją w regionie zapewni budowa nowoczesnego Regionalnego Centrum Sterowania w Katowicach oraz przebudowa ponad 150 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktów kolejowych i drogowych oraz mostów.
Od 2 września trwa już przebudowa linii kolejowej na szlaku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. W pierwszej fazie prace obejmą przebudowę torów na katowickich stacjach i przystankach: Zawodzie, Brynów oraz Ligota.
Inwestycja realizowana jest też m.in. w Sosnowcu i Pszczynie Zaawansowane prace już są prowadzone na odcinku linii kolejowej Będzin – Katowice Szopienice Południowe oraz Tychy – Goczałkowice oraz między Zabrzegiem a Zebrzydowicami.
Więcej informacji na temat tej wielkiej inwestycji można znaleźć na stronie slaskienatorach.pl
Napisane przez: Piotr Filas
Najbardziej przebojowa pobudka w regionie! Od poniedziałku do piątku od 05.30 do 10.00 stawiamy na nogi! Tutaj kawa smakuje najlepiej!
close