Bytom

Wąskotorówka znowu w trasie!

today03.05.2024 13:55

Tło
share close

Rozpoczęła kursowanie kolej wąskotorowa, którą miłośnicy kolei i turyści przejechali trasę z Bytomia do Tarnowskich Gór.

Pierwszy pociąg wyruszył w trasę o 9.45 ze stacji Bytom Wąskotorowy. Następnie zatrzymał się na stacjach: Bytom Karb Wąskotorowy, Bytom Sucha Góra, Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra, by dojechać do stacji w Tarnowskich Górach. Górnośląskimi Kolejami Wąskotorowymi będzie się można jeszcze przejechać 3 i 5 maja, a także w niedzielę – 12, 19 i 26 maja – rozkład jazdy dostępny jest na stronie SGKW – Rozkład Jazdy

 

Bilety na podróż dostępne będą w dniu kursowania kolei u konduktora – ceny biletów normalne, ulgowe oraz uwzględniające różne taryfy dostępne są na stronie SGKW – Ceny biletów

Podczas kursowania kolei wąskotorowej będzie można zwiedzić Izbę Tradycji na stacji Bytom Karb Wąskotorowy, stację Bytom Karb Wąskotorowy z przewodnikiem, tabor kolei wąskotorowej oraz zakupić pamiątki związane z kolejami wąskotorowymi.

 

Na mapach kolei wąskotorowych Bytom zajmuje wyjątkowe miejsce. To tu, nieprzerwanie od 1853 roku działa najstarsza czynna linia kolei wąskotorowej na świecie. Obsługuje ona trasę o długości 21 km, której przystanek początkowy znajduje się na peronie wąskotorowym dworca głównego w Bytomiu. Pociągi na tej trasie zatrzymują się na dziesięciu stacjach, między innymi na zabytkowej stacji Bytom Karb Wąskotorowy, w Suchej Górze w pobliżu rezerwatu Segiet, przy Zabytkowej Kopalni Srebra oraz – w lecie – przy zalewie Nakło-Chechło, chętnie odwiedzanym przez mieszkańców regionu.

 

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych powstało w roku 2003, a celem jego istnienia jest zachowanie w jak najlepszym stanie istniejących linii, budynków i taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz ochrona dziedzictwa przemysłowego. Jego wolontariusze i pracownicy wykonują prace obejmujące wszelkie aspekty działania firmy kolejowej – od utrzymania porządku na terenie stacji i wzdłuż torów poprzez remonty nawierzchni kolejowej, remonty taboru aż po prowadzenie wszelkiej niezbędnej dokumentacji.

 

źr: UM Bytom

Napisane przez: Wojciech Żegolewski

Oceń