powiat bieruńsko-lędziński

Wielka inwestycja drogowa w Bieruniu

today03.10.2024 14:17

Tło
share close

W Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach podpisano umowę na przebudowę skrzyżowania DW 934 z DK 44 w Bieruniu oraz skrzyżowania ulicy Wawelskiej z linią kolejową.

Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Wawelskiej przy skwerze Powstańców Śląskich zamieni się w rondo, a pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Wawelskiej powstanie tunel. Dzięki temu rozwiązaniu mają zostać rozładowane korki, które tworzą się w tej części miasta.
Przy okazji tej inwestycji tej okazji wyburzony zostanie "Okrąglak", który od lat szpeci nowobieruńską część miasta. 

Teren budowy zostanie przekazany jeszcze w tym miesiącu. Inwestycja będzie trwać do lutego 2027 roku. Wartość wszystkich prac to ponad 67 mln zł.
Wykonawcą będzie firma PRIMOST POŁUDNIE z Będzina.

W ramach zadania przewiduje się kompleksową przebudowę drogi wojewódzkiej oraz budowę obiektu mostowego w ciągu linii kolejowej. W ramach zadania zostanie też przebudowany odcinek drogi krajowej nr 44 oraz istniejące skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W jego miejscu powstanie rondo.

Zakres przedsięwzięcia obejmuje m.in.:
– przebudowę DW 934 na odcinku 0,6 km wraz z przebudową skrzyżowania z DK 44 (budowa ronda)
– przebudowę DK 44 na odcinku 0,3 km,
– budowę tunelu pod liniami kolejowymi wraz z przebudową układu torowego oraz urządzeń SRK,
– budowę ścian szczelinowych,
– budowę chodników i ścieżek rowerowych,
– wykonanie odwodnienia i oświetlenia drogi

Warto przypomnieć, że wszystkie przebudowywane i budowane drogi w regionie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach stosuje najnowsze rozwiązania techniczne.
Konstrukcja przebudowywanej DW 934 została zaprojektowana z uwzględnieniem najnowszych dostępnych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych. Przewidywana trwałość dróg przebudowywanych i budowanych przez ZDW w Katowicach wynosi 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy.

 

Napisane przez: Piotr Filas

Oceń