Ruda Śląska

Trasa N-S dojdzie do autostrady A4. Ruszają prace w Rudzie Śląskiej

today01.11.2025 08:39

Tło
share close

Trasa N-S coraz bliżej finału, czyli połączenie Drogowej Trasy Średnicowej tranzytem przez Rudę Śląską do węzła z autostradą A4. Rusza budowa ostatniego z zasadniczych fragmentów trasy N-S.

 

Rozpoczyna się budowa ostatniego etapu Trasy N-S, kluczowego połączenia drogowego pomiędzy Drogową Trasą Średnicową (DTŚ) a autostradą A4. Podpisana została umowa z wykonawcą inwestycji, której wartość wynosi blisko 195 mln zł. Większość z tych środków pochodzi z dofinansowania unijnego. Kierowcy całością trasy od DTŚ do autostrady przejadą pod koniec 2028 roku.

 

Trasa N-S w Rudzie Śląskiej coraz bliżej końca

 

– To ważny moment dla budowy trasy N-S w Rudzie Śląskiej, dzięki realizacji najnowszego odcinka w całości domknięte zostanie połączenie dwóch kluczowych arterii przebiegających przez Rudę Śląską: Drogowej Trasy Średnicowej i autostrady A4. Realizujemy także budowę trasy N-S na północ do granicy z Bytomiem – podkreśla prezydent Michał Pierończyk, prezydent Rudy Śląskiej.

Wyłonionym w przetargu wykonawcą odcinka trasy N-S od ul. Bielszowickiej do autostrady A4 jest Primost Południe Sp. z o.o.

 

– Kluczowy odcinek inwestycji składa się w dużej mierze z obiektów mostowych – a właśnie w tym zakresie, jako generalny wykonawca, specjalizujemy się najbardziej. Obszar miejski to wymagające środowisko realizacji inwestycji, jednak niejednokrotnie udowodniliśmy, że potrafimy sprawnie i skutecznie prowadzić roboty budowlane w gęsto zabudowanych terenach, takich jak Kraków, Częstochowa, Lublin czy Warszawa – wylicza Sebastian Nowak, prezes Primost Południe Sp. z o.o.

 

Ostatni odcinek trasy N-S w Rudzie Śląskiej powstać ma za 28 miesięcy

Inwestycja obejmuje budowę odcinka trasy N-S od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego wraz z przebudową fragmentu ul. 1 Maja. W ramach budowanego połączenia drogowego powstanie dwujezdniowa trasa łącząca istniejący węzeł przy ul. Bielszowickiej z ul. 1 Maja w rejonie węzła autostradowego. Wybudowany zostanie wiadukt nad linią kolejową oraz cmentarzem w rejonie ul. 1 Maja o długości ponad 150 m. Tym samym będzie to najdłuższy tego typu obiekt na całej długości budowanej trasy N-S.

 

W rejonie ul. Mostowej powstanie także kładka pieszo-rowerowa. Ponadto przebudowana zostanie ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4. W sąsiedztwie szkoły podstawowej i cmentarza powstanie także parking na ok. 70 samochodów osobowych.

 

Wykonawca na realizację zadania będzie miał 28 miesięcy, nie licząc okresów zimowych. Na inwestycję władze Rudy Śląskiej pozyskały unijne dofinansowanie w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych.

Autor: Wojciech Żegolewski

Oceń