Będzie tyski odcinek velostrady
Urząd Miasta Tychy
Mirella KonieckoMirella Koniecko

Będzie tyski odcinek velostrady

Rozwój ekologicznej mobilności w regionie nabiera tempa. W środę, 18 czerwca 2025 roku podpisano umowę z firmą AKBUD Sp. z o.o., która będzie pełnić funkcję Inżyniera Kontraktu przy budowie tyskiego odcinka metropolitalnej drogi rowerowej nr 3 Tychy–Katowice.

To ważny etap realizacji projektu pn. „Zrównoważona, inteligentna mobilność – kluczem do transformacji regionu – Etap 1”, którego celem jest poprawa jakości transportu ekologicznego w całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Do zadań Inżyniera Kontraktu należeć będzie nadzorowanie, uzgadnianie i zatwierdzanie prac projektowych i budowlanych, reprezentowanie inwestora na budowie, kontrola jakości realizowanych robót oraz monitorowanie postępu prac. Wykonawca będzie także uczestniczyć we wszystkich czynnościach odbiorowych. Wynagrodzenie za realizację tych zadań wyniesie 477 461,40 zł. Umowa obejmuje kompleksową opiekę nad inwestycją, gwarantującą, że prace będą prowadzone zgodnie z założeniami jakościowymi i terminowymi.

Projekt, którego częścią jest budowa tyskiego odcinka velostrady, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji). Partnerem wiodącym projektu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, a partnerami są Miasto Tychy i Miasto Katowice. Łączna wartość całego przedsięwzięcia wynosi 72 001 336,99 zł, z czego dofinansowanie unijne pokrywa 56 462 266,46 zł.

 

Nie tylko odcinek Tychy-Katowice i nie tylko rowery.

Celem projektu jest łagodzenie skutków transformacji regionu poprzez poprawę mobilności mieszkańców i zapewnienie wysokiej jakości infrastruktury transportu ekologicznego. Oprócz budowy drogi rowerowej nr 3 (Tychy–Katowice, 3,073 km) powstaną także inne odcinki tras rowerowych, m.in. droga nr 6 Katowice–Mysłowice (4,383 km), zakupiony zostanie nowoczesny tabor – osiem elektrycznych autobusów z czterema ładowarkami plug-in. Realizacja inwestycji przewidziana jest w okresie od maja 2024 roku do marca 2027 roku, a jej efekty przyczynią się do zwiększenia dostępności transportu zeroemisyjnego i ułatwienia mieszkańcom codziennych dojazdów do pracy czy szkoły.



Zobacz inne wiadomości tego autora: