Powrót po latach i szybki sukces – prawie 8 tys. pasażerów w miesiącNatalia SiutaNatalia Siuta

Powrót po latach i szybki sukces – prawie 8 tys. pasażerów w miesiąc

Po 24 latach wróciła linia kolejowa S74 z Tychów do Orzesza Jaśkowic. I chociaż od reaktywacji tego połączenia minął zaledwie miesiąc, a w dodatku trwają wakacje, to już teraz widać duże zainteresowanie mieszkańców południowej części Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Silny start po latach nieobecności

W pierwszym miesiącu funkcjonowania nowego połączenia pociągi Kolei Śląskich przewiozły na tej trasie blisko 7,7 tys. pasażerów. Największym zainteresowaniem cieszyły się przystanki w Tychach (2,6 tys. pasażerów) i Orzeszu Jaśkowicach (1,4 tys.). Rekordowy kurs o 16:57 z Tychów zgromadził niemal 460 osób.

W dni robocze trasę obsługuje 14 par pociągów, a w weekendy 12. Składy zatrzymują się na stacjach: Tychy, Wyry, Łaziska Średnie, Orzesze Miasto i Orzesze Jaśkowice.

POSŁUCHAJ

"Myślę, że największy rozwój liczby pasażerów nastąpi we wrześniu, wraz z początkiem nowego roku szkolnego, bo nasi młodzi mieszkańcy mogą teraz bez problemu wybierać tyskie szkoły średnie w ramach dalszej edukacji"
– komentuje Joanna Pasierbek-Konieczny, wójt gminy Wyry.
 

Nowe wyzwania w komunikacji lokalnej

Dzięki temu połączeniu gmina Wyry wróciła na kolejową mapę Śląska, ale przy okazji boryka się z problemem słabego skomunikowania stacji. Wprawdzie tuż przy peronie znajduje się parking, na którym mieszkańcy mogą zostawić swoje samochody i przesiąść się do pociągu, ale dla pasażerów niezmotoryzowanych jest to dużo mniej atrakcyjne połączenie.

Wśród pomysłów na rozwiązanie tego problemu jest ustawienie w pobliżu stacji kolejowej Metroroweru (sieci wypożyczalni jednośladów, wchodzącej w system transportu organizowanego przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię).

"Mamy kilka pomysłów na to, żeby to usprawnić, ale najszybsza do realizacji jest relokacja miejsc Metrorowerów"
– tłumaczy Joanna Pasierbek-Konieczny.

POSŁUCHAJ

Pod uwagę brane są dwa pomysły: zmiana lokalizacji rowerów (przeniesienie ich z miejsca, które jest najmniej wykorzystywane w rejon peronu kolejowego) albo sfinansowanie dodatkowych jednośladów, które byłyby usytuowane właśnie w pobliżu stacji Wyry.



Zobacz inne wiadomości tego autora: